jongen omgekeerd

We laten iedereen schitteren!

Onze school De Zeeparel wil een plaats zijn die aan de slag gaat om alle leerlingen te laten groeien. Met geduld, inzet en warmte laten we ieders talent schitteren zoals een parel.

basisschool De Zeeparel Slogan - Doe - Denk - Voel - Leer - Samen

Onze veilige, toffe
school is een plek
waar het gevoel
van geborgenheid
centraal staat.

We streven er dagelijks naar dat iedereen zich zo goed mogelijk in zijn vel voelt. Het vormt de basis om te kunnen ontdekken en leren!

We zijn allemaal anders en denken allemaal anders. En maar goed ook! Onze school speelt in op talenten en interesses van iedere zeeparel. Dit gebeurt via verschillende werkvormen waarin samenwerking onderling centraal staat. Zo bevorderen we de leerwinst van écht ieder kind.

We dagen leerlingen uit om ondernemend en zelfstandig te zijn. Wat jezelf doet en ervaart, hou je beter bij. We helpen elkaar vooruit, nemen onze verantwoordelijkheden op en maken samen school waar.

Vanuit eigen ervaring en zelfstandigheid aan de slag

Tijdens wekelijkse rondes vertellen onze leerlingen over eigen ervaringen en belevenissen. Hier spelen onze leerkrachten op in en trekken we verder op onderzoek uit. We prikkelen de nieuwsgierigheid van iedereen!

De leerlingen zijn verantwoordelijk voor de weekplanning. Naast instructies krijgen ze werktijd die ze zelf invullen. De leerkracht ondersteunt waar nodig:

• met oog voor het talent
  • én de interesses van ieder kind
Vanuit eigen ervaring en zelfstandigheid aan de slag bij basisschool De Zeeparel
We blinken uit in onderwijs, net zoals parels!
Sylvie Strubbe

Samen onderzoeken en ontdekken

• we trekken op onderzoek uit
  • werken aan projecten
  • dit zowel binnen als buiten op onze groene speelplaats

Samen onderzoeken en ontdekken bij basisschool De Zeeparel

Klasoverschrijdend werken

Eenmaal per trimester werken we klasoverschrijdend in het Atelier. We komen allemaal samen en nemen deel aan verschillende workshops. Leerlingen van verschillende groepen, ouders en leerkrachten zijn welkom om op ontdekking te gaan en bij te leren.

Daarnaast hebben we viermaal per jaar een forum waar we samen met (groot)ouders welkom zijn en we met veel enthousiasme vertellen over wat we leerden. Naast gezellig samen zijn, ben je als (groot)ouder ook volledig mee in de leefwereld van je kind.

De Zeeparel staat voor kenmerkend onderwijs waar we iedere leerling laten schitteren!

Klasoverschrijdend werken via verschillende workshops in het Atelier bij basisschool De Zeeparel